mandag den 4. august 2014

Velkommen til Aukland! Kia Ora(hallo)

Den første tanke der slår mig da jeg lander og stiger ud af flyet i Aukland airport er WAUW! Aldrig har jeg set en smukkere beliggende lufthavn. Naturen her er helt vidunderlig og man bliver kun mere og mere imponeret jo længere ind i landet man kommer. Den anden tanke der slog mig, efter at have slæbt min vinterjakke rundt i samtlige lufthavne på turen, var at jeg har taget alt for meget tøj med - termometret på flyveren viste 17 grader, hvilket er virkelig skønt, men også en lille smule træls når halvdelen af ens rejsetaske er fyldt op med vintertøj, og alt ens elskede sommertøj ligger i en kæmpe bunke derhjemme.
Vintertøjet har dog nu vist sig at være ganske nyttigt, så jeg er kommet mig over mit luksusproblem for længe siden...
Forøvrigt havde vi en virkelig hyggelig flyvetur, 36 timer går virkelig stærkt i godt selskab og 18 af timerne tilbragte vi ved siden af to meget venlige folk fra New Zealand, der fortalte os en masse om Maorierne(de indfødte på NZ) og om tusindevis af smukke steder vi bare skulle se! Således blev vores første møde med New Zealand bedre end man overhovedet kunne håbe på.
I de sidste par dage siden vi ankom, har vi tilbragt det meste af tiden med vores værts-familie der har været så søde at vise os rundt her omkring Auckland. Vi bor hos dem i et hus 5 min. fra stranden i et område der hedder Torbay, som også(som alt vi har set her indtil videre) er helt vidunderligt smukt. Som i nok kan forstå ud fra dette indlæg er jeg alt i alt temmelig begejstret for dette sted, der (lige bortset fra manglen på rugbrød og savnet af folk derhjemme fra) ved første øjekast virker som det rene paradis - Varme vintre, skønne mennesker, natur der gør dig helt svimmel af begejstring, og gader uden skyggen af skrald .. for ikke at tale om de mandariner vi kan plukke i naboens have ;). Selvfølgelig er der mere end det, og jeg er spændt på hvad der vil vise sig når man begynder at kigge på Kiwiernes samfund, især den del af samfundet der handler om mennesker med funktionsnedsættesler - Hvordan er deres skolegang? og hvad sker der når man går ud af skolen? Hvordan arbejder man med kommunikation med mennesker uden verbalt sprog? er bare nogle af de spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på i løbet af denne praktik, men mon ikke mit ophold på Wilson school vil kaste lys over nogle af dem .. Desuden er der jo valg til regeringen her i New Zealand til September, så der er nok at se til som nyankommen semi-kiwi - se med i næste indlæg om min første tid på Wilson school ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar